, ,

Mar 03, 2018 - NO Comment

Rower miejski do 900 zł – przykłady!

Rower miejski do 900 zł? Czy to ogóle ma sens? Czy zakup takiego roweru się opłaca? Czy po roku niezbędny będzie jego generalny remont? Pytań jest dużo, a odpowiedzi są różne. Postaramy się wszystkie dylematy rozwiać w tym wpisie… I to na “żywych” przykładach.

Czy kupowanie roweru miejskiego do 900 zł ma sens i czy się opłaca?

Osobiście nie jestem posiadaczem roweru miejskiego z jednej bardzo prostej przyczyny. W moim mieście mamy dość dobrze rozwiązaną infrastrukturę roweru miejskiego, którego koszt to 0 zł do 15 min korzystania, oraz 1 zł za każdą następną godzinę. Stację z rowerami mam naprawdę blisko, a w centrum też jest ich dość sporo. W ubiegłym roku korzystałem z tego bardzo często, a ponieważ czas dojazdu do centrum miasta zajmuje mi około 10-15 min, to koszt nie wyszedł większy niż 50 zł rocznie. A zatem z mojej perspektywy zakup takiego roweru jest ekonomicznie nieuzasadniony. Oczywiście mam na tyle szczęścia, że stacja z rowerami miejskimi znajduje się bardzo blisko mnie, a dodatkowo posiadam rower szosowy, którego również czasem używam do jazdy po mieście.

Co jeśli to rozwiązanie nie jest dostępne w waszych miastach, albo stacja z rowerami miejskimi jest zbyt daleko? Kupno roweru miejskiego jest tak naprawdę zawsze uzasadnione, jeśli nie ekonomicznie, to zdrowotnie i czasowo. Korki to zmora naszych miast i gwarantuję wam, że aut będzie coraz więcej, a ulice się nie poszerzą… Nawet jeśli chcemy dziennie pokonywać zaledwie 5 km do pracy, to w ciągu roku uda się nam przejechać nawet do 2000 km, a koszt użytkowania samochodu na takim dystansie to mniej więcej 600-700 zł. To już prawie cena nowego roweru miejskiego.

Czy rower miejski do 900 zł wytrzyma taki dystans?

To trudne pytanie, ale nie będę ukrywał, że kupno roweru miejskiego za niewielkie pieniądze zawsze wiąże się z gorsza jakością wykonania. Stalowe podzespoły (sztyca, kierownica i przede wszystkim rama) mają tendencję do łapania korozji, a gorsze przerzutki do łapania luzów. Ale, jak to mówią, każdy kij ma dwa końce i prawda jest też taka, że jeśli o rower zadbamy, to posłuży nam przez wiele lat.

A teraz konkrety.

5 modeli rowerów miejskich do 900 zł

Decathlon ELOPS 500 – 899 zł

rower miejski do 900 zl - decathlon

Podstawowy model marki BTWIN od Decathlonu. Znajdziemy wersję męską i damską. Paradoksalnie największą zaleta tego roweru jest to, że jest sprzedawany w sklepach Decathlon, w których ewentualne reklamacje są zawsze dość szybko rozpatrywane.

Zalety:

+bagażnik do 27kg

+oświetlenie wbudowane w ramę

+dożywotnia gwarancja na ramę

+6 biegowa przerzutka

+aluminiowy mostek

Wady:

– wysoka waga 17 kg

– podstawowa przerzutka szybko złapie luzy

– stalowe elementy narażone na korozje

– stalowa rama

 

Goetze Blueberry 28 – 679 zł

Rower polskiej produkcji marki Goetze. Bardzo podstawowy osprzęt, ale zarazem w bardzo atrakcyjnej cenie. Wersja 3 biegowa jest droższa ale wciąż mieści się naszym budżecie. Wersje jednobiegowa kosztuje niecałe 600 zł.

Zalety:

+ cena

+ oświetlenie

+ kosz wiklinowy

+ 3 biegi

Wady:

stalowa rama

stalowe komponenty

korba „noname”

 

DAWSTAR Sekvana A3B 28″  – 899 zł

rower miejski do 900 zl - dawstar

Jedyny rower w tym zestawieniu z aluminiową ramą, co jest istotnym atutem. Dobre wyposażenie i niższa waga w stosunku do konkurentów. Model z 3-biegową przerzutką Nexus.

Zalety:

+ oświetlenie

+ kosz wiklinowy

+ aluminiowa rama

+ 6 biegów

Wady:

+ cena

+ stalowe komponenty

+ korba noname

 

 

Decathlon ELOPS 100 – 599 zł

rower miejski do 900 zl - decathlon1

Podstawowy model marki Btwin, na kołach 26″, które nie są najlepsze do jazdy po mieście. Tylna przerzutka marki Sunrace raczej nie wróży niezawodności.

Zalety:

+ cena

+ 6 biegów

+ oświetlenie

+dożywotnia Gwarancja na ramę

Wady:

stalowa rama

stalowe komponenty

przerzutka tylna

koła 26″

 

Rower ROMET ANGEL 3 28″ – 789 ZŁ

rower miejski do 900 zl - romet

Co prawda na oficjalnej stronie Rometa tego modelu nie ma, ale kupić go można w wielu sklepach. Podobnie jak wyżej wymienione rowery, charakteryzuję się stalową ramą, która będzie narażona na korozje, oraz stalowymi komponentami. 3-biegowa piasta Nexus daje większy komfort przy niewielkich wzniesieniach (bardzo niewielkich).

 

Zalety:

+ cena

+ oświetlenie

+ przerzutka wbudowana w piastę

Wady:

stalowa rama

stalowe komponenty

wysoka waga

 

ARKUS LAPIS 28 – 550 PLN

Atrakcyjna cena, niestety model bez przełożeń, co na pewno zmniejszy komfort poruszania się po mieście. Na plus 28-calowe koła.

rower miejski do 900 zl - arkus

Zalety:

+ koła 28 cali

+ cena

+ oświetlenie

Wady:

stalowa rama

stalowe komponenty

brak przełożeń

 

DAWSTAR Retro S1B 28″ – 499 zł

rower miejski do 900 zl - dawstar1

Rowery sprzedawane w sklepach z elektroniką chyba nie są w stanie mnie przekonać. Bez biegów, stalowa rama, stalowe komponenty. Marka nieznana (przynajmniej mi), bez strony producenta. Ciekawe, jak będzie realizowana gwarancja.

Zalety:

+ cena

+ oświetlenie

+ koła 28 cali

 

Wady:

+ stalowa rama

+ stalowe komponenty

+ waga

+ brak przełożeń

 

Podsumowanie  – rower miejski do 900 zł

Wszystkie powyższe rowery poza DAWSTAR Sekvana, który jest przy okazji najdroższy, mają jedną wspólną cechę – są stalowe! Stalowe rowery mają dwie wady i jedną wielką zaletę. Są ciężkie i łatwo korodują, ale też są bardzo tanie. Jeśli nie musicie wnosić roweru na 10 piętro, waga nie będzie wam aż tak bardzo przeszkadzać, a odpowiednie dbanie o rower (nie przechowujcie go na balkonie!), ochroni przed wspomnianą korozją. Dlatego też nie uważam, aby kupno takiego roweru było złym rozwiązaniem, bo przecież rowery miejskie, których ja używam, też są stalowe 🙂  Doradzam jednak zakupić rower miejski z przynajmniej trzema przełożeniami, bo w każdym mieście znajdzie się delikatna górka.

 

 

Zostaw komentarz

Name

E-mail

Message