Shimano ultegra 5800

Szosowa grupa Shimano Ultegra 6800

Prawie najlepsza. Ale czy “prawie” robi różnicę?

“Pro-proven” – czyli bezpośrednie przełożenie z najwyższej grupy Dura-Ace. Taka właśnie jest Shimano Ultegra 6800: lekka, sztywna, zaawansowana technologicznie, pozwalająca na osiąganie lepszych wyników, ale w bardziej przystępnej cenie w stosunku do Dura-Ace. Jestem zdania, że jeśli ktoś będzie chciał kupić Dura-Ace, to i tak kupi i argumenty o tym, że są to grupy niemalże bliźniacze, będą bezskuteczne. A różnica między nimi póki co jest niewielka i będzie tak aż do przyszłego roku, kiedy na sklepowe półki zawita nowa DURA-ACE R9100.

 

Shimano Ultegra 6800 ceny wagi

Sercem Ultegry jest czteroramienna asymetryczna korba, której konstrukcja pozwala na lepsze odzwierciedlenie naprężenia łańcucha podczas pedałowania. Oczywiście taka jest w teorii. Opcje rozmiarów koronek w Ultegrze są bardzo zbliżone do 105-tki. Mamy do wyboru 50/34, 52/36 i 53/39, co oznacza, że znajdziemy zestawy pasujące do każdego stylu jazdy, niezależnie od tego, czy chcemy pokręcić z większą kadencją czy wybrać twardsze przełożenia. Dostępna jest również wersja dla cyclocrossów o rozmiarach 46/36.

Shimano ultegra 6800 korba 2rzedowa

 

Jedną z różnić między Dura-ace’em a Shimano Ultegra 6800 jest wielkość maksymalnej zębatki w kasecie. Ta pierwsza pomieści kasety do 28 zębów, a Shimano Ultegra 6800 dzięki nowej przerzutce ze średnim wózkiem obsłuży maksymalnie 32T. Przednia przerzutka została, podobnie jak w Dura Ace 9000, wyposażona w dłuższe ramię, co obniżyło stopień wysiłku wymaganego przy zmianie biegów o 35%.

Dostępne rozmiary kaset

11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23T

11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T

11-12-13-14-15-16-19-21-23-25-28T

11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32T

12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25T

 

Shimano ultegra 6800 kaseta Przerzutka

Wyposażenie Ultegry w Manetki STI (Shimano Total Integration) w połączeniu z dłuższym ramieniem przedniej przerzutki, zapewniającym większą dźwignię, ma odzwierciedlenie w lżejszej zmianie przełożeń i płynności pracy całego zestawu. Zastosowanie specjalnego silikonowego smaru w pancerzach, który obniża tarcie linki oraz zmniejsza utratę mocy przy zmianie przełożeń, sprawia, że w teorii nie powinniśmy odczuć różnicy przy zmianie biegów, bez względu na to, czy będzie to z 24 na 28, czy 11 na 12.

Shimano ultegra 6800 mentki

Hamulce montowane bezpośrednio do ramy (Direct Mount), wykorzystują rozwiązanie SLR-EV. Ich konstrukcja oparta jest na dwóch symetrycznych punktach obrotu (pivotach) wyposażonych w łożyska. Rozwiązanie to zapewnia lepszą efektywność hamowania oraz pozwala na zastosowanie szerszych opon, np. 28 mm. Oczywiście, jeśli nasza rama nie jest zgodna z tym standardem, do wyboru są również klasyczne z jedną śrubą.

Shimano Ultegra 6800 hamulce

Cena i waga

Jeśli szukacie najwyższej efektywności, na poziomie Dura Ace, ale pozbawionej zaporowej ceny, Ultegra jest najlepszym wyborem. Od czasu, gdy wprowadzono wersję 6800, różnica między dwoma najlepszymi szosowymi grupami osprzętu z fabryki Shimano znacznie zmalała. Kompletną grupę możemy nabyć za okołó 3,3 tyś zł. Z drugiej strony, wprowadzenie w tym roku nowej 105-tki spowodowało, że Ultegra zyskała bardzo mocnego konkurenta.

Ile waży i kosztuje Shimano 105 5800
*Wagi komponentów Shimano 105, Shimano Ultegra oraz Shimano Dura-Ace pochodzą z katalogu Shimano, natomiast informacje o Shimano Claris, Shimano Sora i Shimano Tiagra pochodzą z internetu (strony, blogi etc.), dlatego mogą w niewielkim stopniu różnić się od rzeczywistej wagi. Ceny poszczególnych części są cenami orientacyjnymi.

 

 

Zostaw komentarz

Name

E-mail

Message